Aksiyon-macera türündeki oyun Black Myth: Wukong, PlayStation ve PC platformlarında büyük bir başarı yakalarken, Xbox Series S versiyonunun ertelenmesi oyuncular arasında hayal kırıklığı yarattı. Game Science’ın yönetmeni Feng Ji, bu gecikmenin nedenlerini açıklayarak teknik sınırlamaların projeyi nasıl etkilediğini ortaya koydu.
Feng Ji, Çin’in sosyal medya platformu Weibo’daki bir gönderisinde, Xbox Series S’in “10 GB paylaşımlı bellek kapasitesinin” oyunu bu platformda çalıştırmayı zorlaştırdığını belirtti. Yönetmen, daha az güçlü olan bu konsolda oyunu yayınlayabilmek için gereken optimizasyonların birkaç yıllık bir çalışma gerektirdiğini ifade etti.
Yönetmenin açıklamaları, Xbox versiyonunun ertelenmesinin PlayStation ile yapılan özel bir anlaşmadan kaynaklandığına dair spekülasyonları da sona erdirdi. “Bu, teknik bir sorun. Daha fazla deneyim kazanmadan Xbox Series S’te oyunu optimize etmek mümkün değil,” diyen Feng Ji, ertelemenin tamamen teknik zorluklardan kaynaklandığını vurguladı.
Black Myth: Wukong, Xbox Series S’in oyun geliştiricileri için zorluklar yarattığını açıkça belirten ilk oyun değil. Daha önce Funcom ve Larian gibi stüdyolar da daha az güçlü donanım için oyunlarını optimize etmenin maliyetli ve zaman alıcı olduğuna dair açıklamalarda bulunmuştu.
Feng Ji, erteleme kararının getirdiği hayal kırıklığına rağmen umut dolu bir mesaj verdi. Black Myth: Wukong’un Steam Ödülleri’nde Yılın Oyunu da dahil olmak üzere üç ödül kazanmasından duyduğu gururu dile getirdi ve ekibin, oyunu Xbox platformuna getirmek için çalışmaya devam edeceğini belirtti.
Yönetmen, Xbox Series S kullanıcılarına yönelik şu sözü verdi:
“Bu gecikme son değil. Oyunumuzu Xbox kullanıcılarıyla buluşturmayı hedefliyoruz ve bu konuda kararlıyız.”
Black Myth: Wukong’un Xbox Series S versiyonunun ertelenmesi, teknik kısıtlamaların oyun geliştirme süreçlerine nasıl etki ettiğini bir kez daha gösterdi. Ancak Game Science ekibi, bu sorunları çözerek oyunu gelecekte Xbox kullanıcılarına sunmayı planlıyor.