Epic Games CEO’su Tim Sweeney, Epic ve Google davası sırasında yaptığı açıklamada, Sony’nin Fortnite gibi popüler oyunlardaki tasarrufları müşterilere aktarmasını engellediğini iddia etti. Sweeney’e göre, Sony ile yapılan sözleşmedeki belirli bir madde nedeniyle Epic Games, oyun içi öğelerde tasarrufu müşterilere yansıtamıyor. Bu iddia, Epic’in Sony ile olan iş ilişkisindeki belirsizlikleri ve platformlar arası politikaları gündeme getiriyor.
Epic Games’in Google Play Store’daki uygulama içi satın alma ücretlerine itirazıyla başlayan hukuki süreç, şimdi Sony ile ilgili iddiaları da içine alarak devam ediyor. Epic Games, Google ve Apple’a karşı başlattığı davalarla, uygulama içi satın alma ücretlerinin yüksekliği ve bu durumun tekel oluşturduğu iddiasıyla dikkat çekmişti. Ancak, Sony’nin Epic Games’in müşterilere tasarrufu aktarmasını engellediği iddiası, işbirliği yapan şirketler arasındaki sözleşme detaylarının ne kadar karmaşık olabileceğini ortaya koymaktadır.
Epic Games’in Fortnite oyununda kullanılan sanal para birimi V-Bucks ile ilgili tasarrufların müşterilere yansıtılamaması, özellikle oyun topluluğu içinde tartışmalara yol açabilir. Tim Sweeney, PlayStation platformunda oyun içi öğelerin belirlenen fiyatlar nedeniyle tasarruf edilemediğini belirtirken, bu durumun Epic’in oyun içi öğeleri diğer platformlarda daha uygun fiyatlarla sunma yeteneğini kısıtladığını ifade ediyor.
Google ise Epic Games’in iddialarına temkinli yaklaşıyor ve durumu daha yakından değerlendiriyor. Epic ve Google davası, mobil oyun endüstrisindeki rekabeti ve uygulama içi satın alma politikalarını etkileyebilecek önemli bir hukuki süreci temsil ediyor. Oyun geliştiricileri ve platform sağlayıcıları arasındaki çekişmeler, sektördeki dengeleri ve iş ilişkilerini şekillendirebilecek nitelikte.