Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü hali hazırda; ülkemizde alanında açılmış ilk ve tek devlet üniversitesi bölümü olma özelliğinde. Geçtiğimiz yıl açılan ve 40 kişilik kontenjanının tamamını açıldığı ilk yılda doldurmayı başaran Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, kısaca MSKÜ Bodrum DOT 2022 – 2023 eğitim öğretim yılında yeni öğrencilerini bekliyor.
MSKÜ Bodrum DOT 2021 – 2022’de Eğitim Öğretim Hayatına Başladı
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü eğitim öğretim hayatına 2021 – 2022 akademik yılında bu alandaki ilk devlet üniversitesi bölümü olarak başladı. İlk yıl 40 kontenjan açan bölüm, kontenjanının tamamını doldurmayı başardı.
Dijital oyun tasarım bölümü için hangi alan puanı ile tercih yapılabilir sorusuna cevap verdikten sonra MSKÜ Bodrum DOT ile ilgili sıralama, ders programı, akademik kadro ve diğer detaylara geçelim. MSKÜ Bodrum DOT da dahil olmak üzere bütün oyun tasarım bölümleri için “sayısal” alan puanı ile tercih yapılabilmektedir.
MSKÜ Bodrum DOT 2021 – 2022’de Kaç Puanla Aldı?
MSKÜ Bodrum DOT 2021 – 2022 eğitim öğretim yılında en az 300,71928 puanla (taban puan) öğrenci alımı yaptı. Taban sıralama ise 162,167 oldu. Bir başka deyişle bölüme kabul edilen 40. öğrencinin sayısal bölümdeki Türkiye sıralaması 162 bin 167 olarak açıklandı. 2022 – 2023 yılı tercihleri bu bilgiler ışığında değerlendirilebilir.
MSKÜ Bodrum DOT Akademik Kadrosu Nasıl?
MSKÜ Bodrum DOT 2021 – 2022 akademik yılında aşağıdaki isimlerle öğrencilerin eğitim – öğretim hayatına katkıda bulundu:
- Dr. Öğr. Üyesi Savaş ÖZTÜRK – Bölüm Başkanı
- Dr. Öğr. Üyesi Berke SOYUER – Bölüm Başkan Yardımcısı
- Tuğba GÜNAYDIN – Araştırma Görevlisi
MSKÜ Bodrum DOT Ders Programı Nasıl?
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Ders Programı yıl yıl ve dönem dönem aşağıdaki gibidir:
1. SINIF GÜZ YARIYILI
- OYUN TASARIMININ TEMELLERİ
- FUNDAMENTALS OF PROGRAMMING
- INTRODUCTION TO GAME ENGINES
- TASARIM VE YARATICI DÜŞÜNMEYE GİRİŞ
- TEMEL TASARIM TEKNİKLERİ VE VİDEO OYUN SANATI
- MASTER IN ENGLISH: ARTS AND VISUAL CULTURE I
- CALCULUS
- TÜRK DİLİ I
- İNGİLİZCE I *
- ALMANCA I *
- FRANSIZCA I *
1. SINIF BAHAR YARIYILI
- OBJECT ORIENTED PROGRAMMING
- GÖRSEL TASARIM I
- OYUNLAR VE KÜLTÜR
- HUMAN-COMPUTER INTERACTION
- MASTER IN ENGLISH: ARTS AND VISUAL CULTURE II
- TÜRK DİLİ II
- BASIC LINEAR ALGEBRA FOR ENGINEERS
- İNGİLİZCE II *
- ALMANCA II *
- FRANSIZCA II *
2. SINIF GÜZ YARIYILI
- ESSENTIAL MATHS AND PHYSICS FOR GAMES AND ROBOTICS
- GAME DEVELOPMENT IN UNITY
- 3B MODELLEMENİN TEMELLERİ
- GÖRSEL TASARIM II
- ALGORITHMS AND DATA STRUCTURES
- İNGİLİZCE III *
- ALMANCA III *
- FRANSIZCA III *
- ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ DERS
2. SINIF BAHAR YARIYILI
- FUNDAMENTALS OF ROBOTICS AND GAMES
- DIGITAL DESIGN
- OYUN SEVİYE TASARIMI
- İLERİ 3B TASARIM
- YAZ STAJI I (20 GÜN)
- SES TASARIMI
- STATISTICS
- İNGİLİZCE IV *
- ALMANCA IV *
- FRANSIZCA IV *
- ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ DERS
3. SINIF GÜZ YARIYILI
- COMPUTER GRAPHICS ALGORITHMS
- 3 BOYUTLU BASKI TEKNİKLERİ
- EĞİTİM AMAÇLI ANİMASYONLAR
- Aşağıdaki bölüm içi seçmeli derslerden en az İKİ tanesi seçilmelidir.
- SOFTWARE VERIFICATION, VALIDATION AND TESTING
- GENEL SANAT TARİHİ
- DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜNDE GİRİŞİMCİLİK
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ
3. SINIF BAHAR YARIYILI
- KARAKTER TASARIMI
- HAREKET ALGILAYICI SENSÖRLER VE CİDDİ OYUNLAR
- VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY
- GAME AND ROBOTICS STUDIO
- YAZ STAJI II (20 GÜN)
- Aşağıdaki bölüm içi seçmeli derslerden en az bir tanesi seçilmelidir.
- OYUNLAR VE SİNEMA
- OYUNLAR VE HUKUK
- ÇAĞDAŞ SANAT
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ
4. SINIF GÜZ YARIYILI
- SENIOR DESIGN PROJECT I
- AI IN GAMES AND ROBOTICS
- OYUN ANALİTİKLERİ
- Aşağıdaki bölüm içi seçmeli derslerden en az İKİ tanesi seçilmelidir.
- ADVANCED RAY TRACING
- MODELLEME VE SİMÜLASYON
- ADVANCED COMPUTER GRAPHICS
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ
4. SINIF BAHAR YARIYILI
- SENIOR DESIGN PROJECT II
- Aşağıdaki bölüm içi seçmeli derslerden en az ÜÇ tanesi seçilmelidir.
- İLERİ KARAKTER TASARIMI
- REINFORCEMENT LEARNING
- PHYSICALLY BASED SIMULATION SYSTEMS
- MULTIAGENT SYSTEMS
- OYUNLAR VE PSİKOLOJİ
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ
- BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ
MSKÜ Bodrum DOT Bu Yıl Kaç Puanla Kaç Kişi Alacak?
MSKÜ Bodrum DOT geçtiğimiz yıl ilk öğrencilerini kabul etti. Bölümün bu yıl kabul edeceği öğrencilerin puan sıralaması; tercih edecek adaylara göre belirleneceğinden bu konuda net bir şey söylemek doğru olmaz. Bölüm puanı ve sıralaması ile ilgili olarak yukarıda yer verdiğimiz; geçtiğimiz yılın verileri adaylara ışık tutabilir.
MSKÜ Bodrum DOT 2022 – 2023 yılı kontenjanı ile ilgili olarak henüz resmi bir açıklama yapılmamıştır. Bununla birlikte bölümün bu yıl 70 öğrenci kabul etmesi ya da geçtiğimiz yıl gibi 40 öğrenci kabul etmesi beklentiler dahilindedir. Kontenjan sayıları adayların tercih sürecinde netleşecektir.
MSKÜ Bodrum DOT Etkinliklere Hızlı Başladı: Bodrum Game Hackathon
İlk yılında son derece başarılı çalışmalarla adından söz ettiren MSKÜ Bodrum DOT, düzenlediği etkinliklerle de dikkat çekti. Bodrum temalı Online Game Hackathon düzenleyen Bodrum DOT, söz konusu hackathonun geleneksel şekilde devam etmesini amaçladığını ve önümüzdeki yıl yüz yüze yapılmasının ön görüldüğünü belirtti.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü resmi internet sitesi:
http://dijitaloyuntasarimi.mu.edu.tr/