Square Enix, Final Fantasy serisiyle dünya çapında büyük bir başarı elde etmiş olsa da, son dönemlerde stüdyonun satış beklentilerini karşılamakta zorlandığı görülüyor. Final Fantasy 7 Rebirth’ün yalnızca PlayStation 5 platformuna özel olarak piyasaya sürülmesi, oyunun satışlarını sınırladı ve stüdyonun tek platform stratejisi üzerindeki eleştirileri artırdı.
Oyunun yönetmeni Yoshinori Kitase, verdiği bir röportajda, Final Fantasy 7 Rebirth’ün satışlarının hayal kırıklığı yaratmadığını ancak modern pazarda çoklu platforma geçmenin kaçınılmaz olduğunu ifade etti. Kitase, “Oyunların modernliğiyle tek bir platforma özgü olamayacağımız açık,” diyerek Square Enix’in gelecekte daha geniş bir oyuncu kitlesine ulaşmak için strateji değiştireceğini ima etti.
Square Enix, uzun süredir tek bir platforma özel oyunlar yayınlama alışkanlığıyla tanınıyor. Ancak son dönemlerde bu yaklaşım, Final Fantasy 16 ve Final Fantasy 7 Rebirth gibi büyük yapımların satış hedeflerine ulaşamaması nedeniyle sorgulanıyor. Şirket, modern oyun pazarındaki rekabeti artırmak ve satışlarını büyütmek için çoklu platform stratejisine yönelmeyi düşünüyor.
Yakın zamanda içeriden alınan bir bilgiye göre, Square Enix’in tüm Final Fantasy oyunlarını Xbox platformuna getirme olasılığı gündemde. Yoshinori Kitase’nin Xbox’a olan ilgisi ve hayranlığı da bu iddiaları güçlendiren bir faktör olarak öne çıkıyor. Unutmadan Final Fantasy 7 Rebirth PC çıkış tarihi ise 23 Ocak 2025 olarak açıklandı.
Square Enix, son yıllarda agresif stratejilerle satışlarını artırmaya çalıştı. Ancak, Final Fantasy oyunlarının yüksek bütçelerine rağmen beklenen finansal başarıya ulaşamaması, şirketi strateji değişikliğine zorladı. Özellikle, PlayStation’a özel oyunların sınırlı erişimi, stüdyonun geniş bir oyuncu kitlesine ulaşmasını engelledi.
Ek olarak, şirketin Sweet Baby Inc. gibi tartışmalı ortaklıkları ve nicelikten çok niteliğe odaklanma çabası da geliri artırmak yerine %27 oranında düşmesine neden oldu. Bu durum, Square Enix’in satış stratejilerini yeniden gözden geçirmesine yol açtı.
Yoshinori Kitase’nin açıklamaları, Square Enix’in çoklu platform stratejisine geçiş yapma konusundaki kararlılığını gösteriyor. Şirketin, daha geniş bir oyuncu kitlesine ulaşmak ve modern oyun pazarında rekabetçi kalmak için Xbox ve diğer platformlara oyunlarını taşımayı değerlendirdiği belirtiliyor.
Bu strateji, sadece satışları artırmakla kalmayacak, aynı zamanda Square Enix’in Final Fantasy gibi köklü serilerini dünya çapında daha erişilebilir hale getirecek. Hayranlar, şirketin gelecekte daha fazla platformda daha fazla oyuna ulaşabileceğini umuyor.
Square Enix’in, modern oyun pazarında başarıyı sürdürmek için strateji değişikliğine gitmesi kaçınılmaz görünüyor. Çoklu platform stratejisi, stüdyonun satışlarını artırmak ve daha geniş bir oyuncu kitlesine ulaşmak için önemli bir adım olabilir. Yoshinori Kitase’nin açıklamaları, bu değişimin ilk işaretleri olarak değerlendiriliyor.
Square Enix’in gelecekteki projelerinde bu stratejiyi nasıl uygulayacağı ve Final Fantasy serisi gibi popüler yapımların yeni platformlara taşınmasının etkileri, oyun dünyasında merakla bekleniyor.