Microsoft Gaming ve Xbox patronu Phil Spencer, PAX West 2024 etkinliğinde dikkat çekici bir açıklamada bulundu. Spencer, Bungie’nin Destiny oyununu ilk kez tanıttığında, Xbox’ın bu oyun için yayıncı olarak anlaşma fırsatına sahip olduğunu belirtti. Ancak, bu fırsatın değerlendirildiği fakat sonunda teklifi reddettikleri ortaya çıktı.
Phil Spencer, “Destiny için teklif aldık, bunu imzalamak istiyor muyuz, sonunda Destiny’i imzalamadık” şeklinde konuştu. Spencer, Bungie’nin Microsoft ile yollarını ayırmasının ardından, oyunun başka bir yayıncı ile büyük bir anlaşma yaptığını ve bunun da Activision ile gerçekleştiğini söyledi. Spencer, “Açıkçası Activision’ı seçtim [Destiny için] ve bunun bir iş türü Xbox bakış açısından nasıl büyüdüğünü görmek için ona bakabilirim ve inşa ettikleri şey açısından gerçekten ilginç bir yolculuk olduğunu görebiliyorum” dedi.
Bungie’nin Destiny’yi Microsoft yerine Activision ile yayımlama kararı, oyunun popülerliğini artırmasına ve geniş bir platformda erişilebilir olmasına yardımcı oldu. Destiny, piyasaya sürüldüğü günden bu yana büyük bir başarı elde etti ve birçok genişleme paketi ve devam oyunu ile genişledi. Bungie’nin Halo evreninin ötesindeki yeni vizyonunu yansıtan Destiny, çevrimiçi nişancı türünde önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Geçtiğimiz yıl, Bungie’de bazı işten çıkarmaların yaşandığı ve bu durumun gelecekteki projelerin yayınlanmasını etkilediği bildirildi. Bungie, Destiny 2′ The Final Shape genişlemesini 2 Haziran 2024’e erteledi. Ayrıca, eski bilimkurgu nişancı serisi Marathon’un yeniden başlatılmasının da ertelendiği ve oyunun 2025’te piyasaya sürülmesinin planlandığı bildirildi.
Phil Spencer’ın açıklamaları, Xbox ve Destiny’nin potansiyel bir birleşiminin nasıl gerçekleşebileceğini gösteren ilginç bir hikaye sunuyor. Ancak, Destiny’nin Activision ile elde ettiği başarının ardından, bu oyun dünyasının önemli bir parçası olarak kalmaya devam ediyor. Bungie’nin gelecek projeleri ve oyun geliştirme süreci, hem oyuncular hem de endüstri için merakla bekleniyor.