Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkıda bulunmaya birbirinden farklı alanlarla devam ediyor. Oyun geliştiriciler ve oyun severler için rehber niteliğinde BTK tarafından hazırlatılan “Dijital Oyunlar” kitap serisinin “herkesin” erişimine açıldığı kurum tarafından duyuruldu.
BTK Dijital Oyunlar Kitap Serisi Nedir?
BTK’nın Güvenli İnternet Merkezi tarafından, açık kaynak içerik üretme projesi kapsamında; “Dijital Okuryazarlık Kitap Serisi” çalışmasına bir süre önce başlanmıştı. Alanında uzman akademisyenler tarafından hazırlanan kitapların içeriğinde; araçlar, metodolojiler, uygulamalar ve öneriler bulunuyor.
Dijital oyunların geliştirilmesine ve uygulanmasına yönelik kullanılacak metotlar ile araçlar ücretsiz şekilde oyun geliştiricilere sunuluyor. Bunun yanı sıra hazırlanan dijital materyallerin içeriğinde; dijital oyunların toplumsal faydaları ve zararları, bireysel faydaları ve zararları ile dijital oyunlara dair bilinçlendirme çalışması da konu edilmiş durumda.
BTK Dijital Oyunlar Kitap Serisini Kim Hazırladı?
BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu önderliğinde başlanılan “Dijital Oyunlar: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler 1-2” başlıklı dijital materyallere alanında duayen isimler emek verdi. Kitapların içeriğinde emeği geçen, büyük oranda yazan, editöryal çalışmasını yapan ve yayıma hazırlayan akademisyenler aşağıdaki gibidir:
- Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu
- Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül
- Dr. Ahmet Kılıç
- Dr. Mustafa Küçükali
- Dr. Şahin Bayzan
- Doç. Dr. Yavuz Samur
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlatılan “Dijital Oyunlar: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler 1-2” dijital materyalinin ön sözü ise BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu tarafından kaleme alındı.
BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu kitabın önsözünde; BTK bünyesindeki “Güvenli İnternet Merkezi’nin” açık kaynak dijital materyaller oluşturarak dijital okur yazarlığı yukarı seviyeye çekmek istediğini belirtti. Dijital bilgiye erişimin önündeki her türlü engeli kaldırmaya çalıştıklarının altını çizen Başkan Karagözoğlu; bu sayede Türkiye’nin dijital gelişimine katkı sağlamayı amaçladıklarını deklare etti.
Hem Eğitici Hem Uyarıcı Bir Proje
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlatılan “Dijital Oyunlar: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler 1-2″ kitap serisi eğitici ve yol gösterici olduğu kadar uyarıcı niteliğiyle de dikkat çekiyor.
Oyun sektörünün gelişimine dair oyun geliştiricilere yol gösteren, vizyon katan kitap serisinde sosyal sorumluluğa dair de derinlemesine konular inceleniyor. Çevrimiçi oyunlardaki risklere, bağımlılıklara ve kötü alışkanlıklara dair kullanıcılar uyarılıyor; muhtemel risklere dikkat çekilerek genç neslin farkındalığının artırılması sağlanıyor.
BTK Dijital Oyunlar Kitap Serisine Nasıl Ulaşırım?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yayımlanan “Dijital Oyunlar: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler 1-2″ kitap serisine aşağıdaki linkten ulaşmak mümkün: https://acikkaynak.gim.org.tr/