Santa Monica merkezli oyun geliştirme stüdyosu Naughty Dog, şirket içinde işten çıkarmaların yaşandığı bir döneme girmiş gibi görünüyor. Geçen hafta kalite güvence departmanında çalışan en az 25 sözleşmeli çalışanın işten çıkarıldığı bildiriliyor. Ayrıca, sanat ve prodüksiyon ekiplerinin de bu işten çıkarmalardan etkilendiği belirtiliyor. İşten çıkarılan çalışanların sessiz kalmaları için baskı gördükleri ve kıdem tazminatı almayacakları da dile getiriliyor. Sözleşmeleri bu ayın sonunda sona erecek olan bu çalışanlardan, bu tarihe kadar işlerine devam etmeleri bekleniyor.
Naughty Dog’da işten çıkarmalar yeni bir olay gibi görünse de, stüdyoda tam zamanlı personelin yaklaşık olarak 400 olduğu tahmin ediliyor. Bu işten çıkarmaların nedeni, bağımsız bir çok oyunculu The Last of Us oyununun geliştirilme sürecinde yaşanan zorluklar olabilir. Hayranlar, Naughty Dog’un bu çok oyunculu projenin ilk The Last of Us oyunundaki Factions modundan daha büyük bir hedef taşıdığını ve bu nedenle The Last of Us Part II’den bağımsız bir oyun olarak üretileceğini öğrendikten sonra bu projeyi beklemeye başlamışlardı.
Geçtiğimiz yıl, serinin yaratıcısı Neil Druckmann, yeni oyun hakkında açıklamalarda bulunmaya başlamıştı ve stüdyonun 2023’te oyunu resmi olarak duyuracağına dair söylentiler dolaşıyordu. Ancak, yaklaşık dört ay önce Naughty Dog, bağımsız The Last of Us çok oyunculu oyununun henüz gösterilmeye hazır olmadığını açıkladı. Aynı gün, Bloomberg’den Jason Schreier, projenin küçültüldüğünü ve oyuncuları uzun süre meşgul etme potansiyeli konusunda olumsuz bir değerlendirme aldığını bildirdi.
Naughty Dog, bu değişikliklerin yaşandığı bir dönemde, eş başkan Evan Wells’in 25 yılın ardından şirketten ayrılma kararı aldıktan sonra yeniden yapılanmaya gidiyor.
Stüdyo, işten çıkarmalarla ilgili olarak son dönemde Microsoft, Riot Games, Embracer Group, Epic Games, BioWare, Striking Distance Studios ve Ascendant Studios gibi birçok şirkete katıldı.